۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۳

خسروی عنوان کرد:

700 واحد مسکن خودمالکی در گرگان و آق قلا بهره برداری شده است

700 واحد مسکن خودمالکی در گرگان و آق قلا بهره برداری شده است

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس بنیاد مسکن گرگان و آق قلا  گفت: 700 واحد مسکن مهر خودمالکی در این دو شهرستان تاکنون به بهره برداری رسیده است.

داود خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مسكن مهر افزود: در حال حاضر در شهر سرخنكلاته 256 واحد، در جلين 80 واحد و انباار الوم 122 در دستور كار قرار دارد و همچنين در شهر سرخنكلاته عمليات ساختماني واحدها به اتمام رسيده و كليه واحدها در سفر اخير رياست جمهور به صورت متمركز كل پروژه هاي بنياد مسكن و راه و شهرسازي تحويل متقاضيان شد.
 
وي گفت: اين اداره در طي سالهاي گذشته در شهرستان گرگان توانست در چهار پروژه 32 واحدي، هشت واحدي، 72 واحدي و 20 را تحويل داده و همچنين در سال 91 نيز توانست پروژه اي 216 واحدي را از محل اعتبارات مسكن مهر تحويل مردم دهد.
 
خسروي اضافه كرد: در گرگان علاوه بر محدوديت اعتبار هم اكنون توانسته ايم پروژه 144 واحدي را شروع به كار كرده و در حال حاضر در حال اجراي فنداسيون هستيم.
 
خسروی گفت: با توجه به اينكه استان گلستان از جمله استان هاي حادثه خيز در امر بلاي طبيعي به شمار مي رود بنياد مسكن طرحي را تحت عنوان طرح ويژه بهسازي مسكن روستايي درهيئت دولت به تصويب رسانده  كه در اين طرح در شهرستان گرگان بيش از 10 هزار واحد مسكوني روستايي و در آق قلا بيش از دو هزار و 500 واحد مقاوم سازي شده اند.
 
رئيس بنياد مسكن گرگان و آق قلا يادآور شد: در اجراي اين طرح هم مردم صاحب خانه شدند و هم اينكه خانه ها در برابر حوادث طبيعي از جمله زلزله و سيل مقاوم شدند و هم اينكه با احداث اين واحدها ي مسكوني بافت هاي فشرده روستايي عقب نشيني و معابر روستايي با عقب نشيني واحدها بازگشايي شده است.
 
وي سقف اين تسهيلات را 12 ميليون و 500 هزار تومان اعلام كرد و گفت: اين تسهيلات به صورت قرض الحسنه است و همچنين بازپرداخت آن 12 ساله است.
 
 

 

کد خبر 2107155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha